Hledáme osobitější zvuk a startujeme novou éru, říká bubeník My Hard Lesson Paul

07.07.2019

Paul, bubeník z táborské hardcorové kapely My Hard Lesson, otec koncertní šňůry Doomed a člověk oddaný muzice na víc než 100 %, se u nás zastavil na kus řeči. V krátkém sledu jsme spolu probrali kapelu My Hard Lesson, připravované EP, ale taky vztah kluků k festivalu Mighty Sounds, který se koná na jejich domácí půdě v Táboře.

Na začátek to vezmi hezky od srdce. Kdo jsou My Hard Lesson?

My Hard Lesson bych popsal jako takovou naši druhou rodinu. Každej z nás do kapely dává nadměrnou energii a všechno, každej koncert i každý nahrávání ve studiu, se snažíme dělat na sto deset procent. Právě teď se kapela nachází v takový nový éře, ve který hledáme vlastní, osobitější zvuk. A myslím si, že je na co se těšit!

Jak se dá v maloměstě, jako je Tábor, dohromady parta kluků odhodlaná hrát moderní hardcore s texty, co mají nějakou message?

Já jsem u úplnýho začátku kapely nebyl, My Hard Lesson začali beze mě. Ve chvíli, kdy jsem se s nimi dal dohromady, právě začínali zkoušet a taky se prali s problémem, kde u nás vůbec najít prostory pro zkušebnu. Kluci mě oslovili na koncertě Hanby na táborský Cestě, já jsem do tý doby žádnou tvrdší muziku nehrál. I když mě to k tomu vždycky strašně táhlo. Dohromady se nám pak podařilo složit první song s názvem This Feeling, a v tu chvíli mi došlo, že My Hard Lesson nebudou jen krátkodobou záležitostí. Osobně jsem se do žánru muziku zase tolik nemíchal, zbytek kapely už to měl promyšlené, já jsem je v tom jen podpořil. Název kapely se později stal i takovým mým nakopávacím životním heslem, vyjadřuje to, že život je nekonečnej boj, kterej musíme bojovat.

Vím, že jste dost otevření experimentům se žánry. Možná i právě proto některý songy z vaší zatím jediný desky Thorny Path dostaly před nedávnem novou, elektronickou tvář. Můžeš nějak přiblížit tenhle nápad?

Vyrůstal jsem na raných Linkin Park a vždycky se mi strašně líbilo, když po albu vydali něco jako remix mixtape, vždycky jsem chtěl udělat něco podobnýho. A protože mám spoustu kamarádů, co taky dělají nejrůznější hudbu, rozhodl jsem se, že je kontaktuju s nabídkou, jestli by nám nechtěli udělat remixy našich songů. Poslali jsme jim stopy a nechali, ať se s tím poperou po svém. Měli ve všem úplně volnou ruku. Nejkrásnější na celém tom projektu je, že ti lidi vezmou muziku, kterou ve většině případů normálně vůbec neposlouchají, a vytvoří z ní něco, co vyhovuje jejich pohledu na hudbu. Vznikají tak naprosto unikátní věci. V tuhle chvíli máme venku dva remixy, jeden dělal producent TMA a jeden náš muzikantskej kolega Johny Joc z mojí druhý kapely. Na cestě jsou dva další songy. Remixy zároveň představují takovou definitivní tečku za deskou Thorny Path a za obdobím s tím spojeným.

Kromě těchhle elektronických remaků chystáte i vaše nový songy, šušká se, že snad EP. Co o tom můžeš prozradit?

Je to tak, snad ještě letos nám vyjde premiérový EP Pure. Co se týče zvuku, máme ho už naprosto hotový. Jde o pár songů, které jsme nahráli u Damiana Kučery ze Skywalker a považujeme je za dost důležitej milník naší hudební kariéry. Řekli jsme si, že uděláme nasraný EP, který půjde přímo z nás, a i proto jsme ho pojmenovali Pure. Dáváme do hry nový elementy, nebojíme se a snažíme se v nový tvorbě i více experimentovat.

Kromě hraní máš prsty taky v pořádání koncertů, konkrétně v akcích s přízviskem #Doomed, který se konaly už skoro po celý republice. O co přesně jde a jak jste přišli na nápad s touhle putovní show?

Doomed je takový moje dítě, krmíme a vychováváme ho dohromady s Fleshem z Nondescript. Vybíráme z našeho pohledu zajímavý kapely z tvrdší stránky český scény. Šlo o to, že mě už moc nebavilo se pořád vtírat do organizace nějakých akcí, a tak jsem si řekl, že si prostě zkusím udělat vlastní. Pevný jádro koncertů většinou tvoříme my a Nondescript, přičemž se vždy snažíme přizvat ještě nějakýho headlinera a jeden support. Snažíme se udržet nějakou koncertní flow, objet kluby a města, kde jsem třeba ještě nebyl, a tak i poznat víc lidí, víc kapel a fanoušků týhle muziky. Doomed s pořadovým číslem šest se bude konat 23. 8. v Táboře na Cestě, kde jako headliner vystoupí Redzed, kterej hrál už na druhym Doomed v Brně.

Letos si poprvý zahrajete na festu, který máte v podstatě za barákem - na Mighty Sounds. Mají pro vás Mighty nějakej zvláštní význam? Nebo vás tahle akce nějak míjela?

Na Mighty Sounds letos jedu  asi po sedmý. Každoročně jezdíme s tou samou partou, navíc jako brigádníci stavíme pódia a je to vždycky neskutečná prdel. Celej fesťák je potom takový naše soustředění, pijem pivko a užíváme si to. Hrát na Mighty Sounds byl vždycky takovej náš malej sen, kterej se letos konečně splní, a my za to Mighty nejvíc děkujeme. O místo na tomhle festu se totiž snažíme už asi třetí rok a víme nejlíp, že není jednoduchý se na tenhle lineup dostat. A fakt děkujeme všem, kdo se na tom podíleli.

Na Mighty budete v pátek otevírat Lucky Hazzard Stage. Jaký z toho máte pocity?

Když se nad tím tak zamýšlím, tak to asi není úplně sranda, otevírat takhle nějakou stage a bereme to jako velkou zodpovědnost. Na druhou stranu z toho ale neočekáváme nějakou extra slávu. Věříme, že si to takhle zasloužíme a má to tak bejt. Někteří naši kamarádi tam budou, někteří nestíhají, ale nás to v tom nezastaví, předvedeme to nejlepší, co budeme moct, a kdo ví, třeba budou skvělý ohlasy a příště budeme otvírat Mighty stage. Je to hlavně na nás, jak se nám podaří se do budoucna vyvíjet.

"Dokud víme co nechcem. Máme šanci mít to, co chceme..."
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky